Ehhez érdemes újragondolni, újra felmérni a krízisautók számát és mindennapi használatának gyakorlatát. A krízisautók fontos szerepet látnak el, és a jelenlegi számuknál nem tanácsos kevesebbet üzemeltetni, ugyanakkor az optimális mennyiség (lefedettség) meghatározásához azt is figyelembe kell venni, hogy ez egy elég drága ellátási forma, hiszen autó kell hozzá, és minimum két felsőfokú végzettségű szakember esti, éjszakai, hétvégi, ünnepnapi bérét kell hozzá fizetni. Ugyanakkor ezen szakemberek munkaideje jelenleg tipikusan nem jól kihasznált. Bejelentésre vagy ütemezetten sokszor feleslegesen szállnak ki valakihez (pl. naponta olyan emberhez, aki úgyis elutasítja akkor őket), esetleg „hajléktalantaxiként” működnek. A lépcsőházakban, padlásokon, pincékben, hátsó kertekben elrejtőző vagy a vándorló életmódot folytató, esetleg buszokon, vonatokon éjszakázó hajléktalanokhoz ugyanakkor nem a krízisautók számának növelésével lehetne eljutni.